לימודי פדיקור מניקור

ההיסטוריה של פדיקור מניקור ארוכה בערך כמו ההיסטוריה האנושית הכתובה ואולי אפילו הקדימה אותה. יש עדויות מלפני 4,000 שנה על טיפולי פדיקור מניקור וציורי קיר מאתרים פרעוניים במצרים שמציגים את הפרקטיקה. יש חוקרים שסבורים שהמנהג מקורו בסין באלף השלישי לפני הספירה (לפני כ-5,000 שנה). השמות עצמם מאוחרים יותר והתקבעו בלטינית (פדי = רגל; מני = יד; קור = טיפול) במהלך התקופה הרומית, כאשר ההגייה המוכרת לנו היום היא הגלגול הצרפתי המאוחר של המושג. 

בריאות ואסתטיקה נפגשים

למעשה, הפדיקור והמניקור הם שניים מהטיפולים הרפואיים הכי ותיקים המוכרים כיום, כי אותו רציונל קמאי שהדריך את הפרעונים במצרים אלף שנים לפני תחילת הספירה הנוצרית, עומד בבסיס הטכניקות האלה גם היום. הרעיון הוא להסיר את תאי העור המתים מכף הרגל וכף היד ולטפח את האצבעות והציפורניים. העובדה שמסורת בת אלפי שנים רלוונטית מתמיד גם במאה ה-21, בהחלט יוצאת דופן. הסיבה קשורה לזה שמאז ומעולם פדיקור מניקור לא היה רק בגדר טיפול רפואי והוא תמיד נחשב גם כפינוק וטיפול אסתטי.

אנשים שונים מגיעים לטיפולי פדיקור מניקור מסיבות שונות. יש כאלה שרואים בזה פתרון טוב להיגיינת הרגל וכלי להתמודדות עם נגעים כמו פטריות ואפילו עם בעיות רפואיות כמו 'ציפורן חודרנית'; יש כאלה שמה שמניע אותם הם הערכים האסתטיים; ויש כאלה שפשוט רואים בפדיקור מניקור טיפול מפנק ממשפחת המסאז'.

הרב-גוניות הזו מחייבת גם ראייה רחבה של המטפלים והכרה טובה מאוד של כל האספקטים הרפואיים של התהליך, של הזווית האסתטית ולא פחות חשוב – לדעת לבצע את הטיפול באוריינטציה טיפולית מפנקת. 

מדוע ללמוד פדיקור ומניקור?

עבור מי שנמשכת לתחום האסתטיקה והקוסמטיקה אבל מחפשת גם מקצוע שישיק לסקלה הטיפולית רפואית, לימודי פדיקור מניקור נותנים מענה מצוין. הפן הרפואי של הטיפול דורש מהמטפלת להכיר היטב הן את האנטומיה של כף היד וכף הרגל והן את המחלות והתופעות הבריאותיות האחרות שאופייניים להן. למרות שמבחוץ עבודת המניקוריסטית או הפדיקוריסטית נראית חד-גונית, יש הרבה גישות טיפוליות בתחום, בחלקן ייעשה שימוש במכשירים, בחלקן עיקר העבודה היא ידנית. בנוסף, בגלל אספקט הלייף סטייל, בתי הספר המובילים להכשרת מניקוריסטיות ופדיקוריסטיות מכשירים את הסטודנטיות גם בשיטות עיסוי לכף היד וכף הרגל. הביקוש הגבוה לטיפולים והמחסור במטפלים מעולים הופך את תחום הפדיקור מניקור לרווחי במיוחד.

בהקשר הזה אנו ממליצים שתכירו את מסלול ההכשרה של מטפלי פדיקור מניקור שמציעה מכללת 'היי קוסמטיקס' (High Cosmetics) בראש העין. המכללה, שנחשבת לאחת המכללות המובילות ל'מדעי היופי' בישראל, מפעילה מסלול מתקדם בסופו יקבלו הבוגרים תעודה מוכרת של מטפל פדיקור מניקור מוסמך. בנוסף, המכללה מציעה גם קורסים משלימים, כמו למשל קורס בבניית ציפורניים, שמאפשרים לבוגרות להשתכלל ולהגדיל את קשת הטיפולים שהן מבצעות.



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: