לימודי קוסמטיקה על חשבון המדינה

אולי זה יפתיע אותך, אבל במסגרת תוכנית של משרד הכלכלה להכשרה מקצועית והסבה מקצועית של מבוגרים, ניתן ללמוד לימודי קוסמטיקה על חשבון המדינה. עבור אישה נשואה המגדלת ילדים קטנים ועובדת במקביל, המוצאת את עצמה מג'נגלת  בין המשרד והשעות הקשיחות שלו, לבין חיי המשפחה הפעלתניים, הסבה מקצועית לתחום הקוסמטיקה יכולה להיות החלטה משנה חיים.

להפוך ל'אדון' של הזמן שלך

למרות הדימוי המעט 'עממי' שדבק בהם, מקצועות הקוסמטיקה הם דווקא הוכחה מצוינת שהעצמה נשית נמצאת בהישג יד גם בהיבט הכלכלי. העובדה שעבודת הקוסמטיקאית לא דורשת תשתיות יקרות ויוצאות דופן, ובהרבה מקרים ניתן לבצע אותה בבית המטופלת או בקליניקה ביתית של המטפלת, משאירה הרבה מקום ליוזמה וצמיחה ברף כניסה יחסית נמוך.

בסופו של יום הנכס העיקרי של הקוסמטיקאית זה המקצועיות שלה והגישה האנושית שלה. מי שטובה תצליח. ומה שבאמת הופך את ההחלטה לעסוק במקצועות הקוסמטיקה להחלטה פמיניסטית זו העובדה שהמקצוע הזה, בו במרבית המקרים נשים מטפלות בנשים, מאפשר להן גם להיות ה'אדון' הבלעדי של סדר היום שלהן. הטיפולים נקבעים לפי האילוצים שלהן. עבור אישה עובדת זה בונוס אדיר. תוסיפו לזה את החלפת המשרד הלחוץ בקליניקה הנשית והאינטימית, ואת הגיוון הגדול של מקצועות, שמתחיל בקוסמטיקה כללית, ממשיך בהתמחויות רפואיות (כמו 'קוסמטיקה אונקולוגית'), דרך מקצועות האיפור ועד עבודה עם מכשור מתקדם במקצועות כמו אפילציה או מזותרפיה.  

מהם הקריטריונים לקבלת מימון לימודים מהמדינה?

בעיקרון, כל אזרח ישראלי המוגדר 'מובטל' או 'לא מועסק' זכאי לקבל מטעם 'לשכת התעסוקה' סיוע למימון לימודים. בפועל, המדינה מכוונת לסייע בעיקר לאוכלוסיות מוחלשות, אך אישה המעוניינת לקבל סיוע במימון לימודי קוסמטיקה רשאית לפנות ללשכת התעסוקה ולקבל הפניה למוסד לימודים מוכר בתחום הקוסמטיקה. שימי לב שלא כל הקורסים מוכרים לצורך זכאות על ידי המדינה.

אם את מחפשת מוסד לימודים שמקיים קורסים בלימודי יופי וקוסמטיקה המוכרים על ידי לשכות התעסוקה, כדאי שתכירי את מכללת 'היי קוסמטיקס' (High Cosmetics) בראש העין. כשזה נוגע לתחום הקוסמטיקה והיופי, 'היי קוסמטיקס' נחשבת לאחד ממוסדות הלימוד הטובים בישראל. מורי המכללה, כולם, הם מהמובילים בתחומם בישראל, והמכללה מציעה מגוון אדיר של עשרות קורסים בתחום הקוסמטיקה. בנוסף, נהנית המכללה מאמון של הגורמים המקצועיים בתמ"ת ומוסמכת להעניק תעודות בתחומי ההתמחות השונים. המכללה גם מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם כמה מותגים ידועים בתחום הקוסמטיקה ובמקרים רבים היא מסייעת לבוגרות הקורסים השונים לעשות את צעדיהן הראשונים בתחום ולהשתלב בתעשיית היופי.

אם גם את מרגישה שהגיעה העת לעשות בחיים שינוי כיוון מקצועי היכנסי לאתר של משרד התמ"ת או פני ללשכת התעסוקה ובדקי מה זכויותייך, יכול להיות שגם את יכולה ללמוד לימודי קוסמטיקה על חשבון המדינה.



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: