מהי מזותרפיה? מורה נבוכים לטיפולי מזותרפיה

מזותרפיה היא גישה קוסמטית רפואית שדוגלת בטיפול בעור הפנים באמצעות שימוש במחטים זעירות. הרציונל המדעי של מזותרפיה גורס שגירוי עדין של עור הפנים, באופן שאינו פוגע בשכבת האפידרמיס, מעודד ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין, שהם חלבונים שמהווים אבן בניין מרכזית בעור בכלל ובעור הפנים בפרט. ייצור מוגבר של חלבונים אלה משפיע לטובה על עור הפנים ומקנה לו מראה בריא, צעיר ורענן יותר.

טיפול יעיל בצלקות, נקבוביות וקמטוטים

אין פלא שהמזותרפיה נחשבת היום טיפול יעיל ביותר למקרים בהם חלק מהבעיה הוא מחסור בקולגן ואלסטין, כמו צלקות, קמטוטים, נקבוביות בולטות ותופעות נוספות המאפיינות מצב של פוסט-אקנה. כולן תופעות שעשויות להיות קשורות לחוסר בחלבונים האלה. למרות שיש אנשים שנרתעים מהשיטה, שבהרבה מובנים ניתן לכנות אותה 'פציעה מבוקרת', התוצאות מדברות בעד עצמן. בעבר מרבית טיפולי המזותרפיה נעשו באמצעות רולר מחטים ידני שהיה פחות נוח עבור המטופלת והתאפיין ביותר תופעות לוואי (בעיקר אדמומיות קלה שחולפת מעצמה), היום יש מכשור חשמלי מתקדם המכונה דרמה פן שבאמצעותו ניתן להגיע לתוצאות הרבה יותר מדויקות ובטוחות ועם הרבה פחות חוסר נוחות למטופלת. בעבר, היה נהוג שבעיקר רופאים דרמטולוגים מבצעים טיפולי מזותרפיה, אבל היום גם קוסמטיקאיות שעברו הכשרה מתאימה בדרמה פן והוסמכו במוסד מוכר להכשרת קוסמטיקאיות רפואיות, מבצעות את הטיפול.

מלבד העובדה שהמיקרו דקירות מעודדות היווצרות של קולגן ואלסטין, ניתן באמצעות המזותרפיה להחדיר לשכבת הדרמיס גם תמציות טבעיות של חומרים היפו-אלרגיים שמעודדים את ההתחדשות של עור הפנים ותורמים למראה פנים רענן יותר. כל טיפול מזותרפיה עורך כמה דקות ובמהלכו "יידקרו" האזורים המטופלים אלפי פעמים. בפועל כאשר המטפל מנוסה ומשתמש בציוד חשמלי מתקדם כמו הדרמה פן, המטופלת לא תחוש יותר מעקצוץ קליל. על פי רוב דרושה סדרה בת ארבעה עד עשרה טיפולים בשביל לקבל את התוצאה המיטבית.

איפה לומדים לטפל בשיטת המזותרפיה?

מבין המקצועות הקוסמטיים טיפול במזותרפיה הוא כנראה בעל האוריינטציה הכי רפואית והוא מושתת על רציונל רפואי איתן. לכן חשוב שהמטפלים באמצעות השיטה יהיו בעלי רקע מתאים ויעניקו טיפולים באופן מוסמך ומקצועי. יש בישראל כמה מרכזים שמכשירים מטפלים באמצעות מזותרפיה. אחד המרכזים הוא מכללת 'היי קוסמטיקס' לקוסמטיקה רפואית בראש העין. 'היי קוסמטיקס' נחשבת למכללה מובילה למקצועות הקוסמטיקה עם דגש מיוחד להכשרות בתחום הקוסמטיקה הרפואית. בין היתר מכשירה המכללה מטפלי מזותרפיה באמצעות מכשיר הדרמה פן המתקדם. את ההכשרה מובילה הגברת נלי שוורץ, הנחשבת לאחת המומחים הגדולים בישראל במזותרפיה בשיטת הדרמה פן. 'היי קוסמטיקס' כבר הכשירה בהצלחה רבה כמה מחזורים של מטפלים בדרמה פן ובוגרי המכללה השתלבו בקליניקות מובילות שמעניקות טיפולים אסתטיים.

 



בחזרה לכתבות ומאמרים >

קבלי עכשיו הטבה לנרשמות לקורס דרך האתר! מלאי פרטים בטופס הבא: